Η διαχείριση ακινήτων αποτελεί μία επενδυτική κίνηση που επηρεάζει δραστικά την οικονομική ανάπτυξη των περιοχών που δραστηριοποιείται. Ωστόσο, ο κάθε επενδυτής θα κληθεί να έρθει αντιμέτωπος με προβληματισμούς που μπορούν να επηρεάσουν το επενδυτικό πλάνο των ακινήτων του και την αποτελεσματικότητα της εκμετάλλευσής τους. Γι’ αυτό το λόγο, είναι σημαντικό να μελετήσουμε τις ενδεχόμενες προκλήσεις που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε, οι οποίες εξαρτώνται από ποικίλλους παράγοντες, οικονομικούς, νομοθετικούς και φορολογικούς ή τοπογραφικούς. Μία από αυτές, είναι η εποχικότητα στον τουρισμό, η οποία μπορεί να αποτελέσει σημαντική πρόκληση στη διαχείριση ακινήτων, καθώς μπορεί να προκαλέσει μία σειρά από αλληλεπιδράσεις που θα έχουν αντίκτυπο τόσο στην απόδοση του επενδυτικού μας πλάνου, όσο και στην τοπική οικονομία. Με ποιους τρόπους με επηρεάζει η εποχικότητα στον τουρισμό και πώς μπορώ να την αντιμετωπίσω;
Η έντονη εποχικότητα στον τουρισμό μπορεί να οδηγήσει σε άνιση αναζήτηση ακινήτων. Ειδικότερα σε περιοχές εκτός της ηπειρωτικής ελλάδας, όπως είναι το νησί της Κρήτης, οι διαχειριστές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι οι πιο συνήθεις επενδυτές, καθώς το νησί δέχεται με μεγάλη συχνότητα κύματα επισκεψιμότητας από ανθρώπους που αναζητούν καταλύματα. Αυτό είναι ιδιαίτερα κερδοφόρο στην καλοκαιρινή περίοδο, καθώς η επισκεψιμότητα στο νησί εκτοξεύεται και οι ακίνητες ιδιοκτησίες βρίσκονται να είναι πλήρως κατειλημμένες. Ωστόσο, υπάρχει η ανησυχία πως οι επισκέψεις στο νησί ελαττώνονται το χειμώνα, και αυτό είναι κάτι που απειλεί οικονομικά τους ιδιοκτήτες, καθώς η έλλειψη της ζήτησης θα μειώσει τα έσοδα των επενδυτών.
Κατ’ επέκταση, η έλλειψη της σταθερότητας του εισοδήματος, μπορεί να επιφέρει στους ιδιοκτήτες οικονομικές δυσκολίες, καθώς τα πάγια έξοδα ενός ακινήτου δεν παύουν να τρέχουν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αδυναμία διατήρησης του ακινήτου και καθυστέρηση της ανάπτυξής του, καθώς επίσης και να επηρεάσει τη γενικότερη οικονομία και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Για να αντιμετωπιστεί η τουριστική εποχικότητα, μπορείτε να αναλογιστείτε τη διαφοροποίηση των προσφερόμενων υπηρεσιών του ακινήτου σας κατά τη διάρκεια του χρόνου. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει υπηρεσίες, προσθήκη νέων δραστηριοτήτων ή προσαρμογή των ήδη υπαρχόντων ώστε να είναι ελκυστικές κατά τη χαμηλή περίοδο, που για τα νησιά θεωρείται η χειμερινή. Παραδείγματος χάρη, τα επιβλητικά χιονισμένα βουνά κατά την διάρκεια του χειμώνα, καθιστούν την Κρήτη έναν ελκυστικό προορισμό, τόσο για τους λάτρεις των χειμερινών σπορ, όσο και για αναψυχή κατά τη διάρκεια των γιορτών. Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε εποχικές προσφορές με ειδικά διαμορφωμένες τιμές, για να διαφημίσετε το κατάλυμά σας και να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες. Επιπλέον, όπου σας δίνεται η δυνατότητα, ανακαινίστε το χώρο σας και διακοσμήστε τον κατάλληλα, δημιουργώντας μία πιο ελκυστική ατμόσφαιρα για την εν λόγω περίοδο, προκειμένου να προσεγγίσετε περισσότερους ενδιαφερόμενους.
Η χρήση τεχνολογικών μέσων θα σας βοηθήσει να διαφημίσετε το κατάλυμά σας και να προσελκύσετε επισκέπτες. Επιλέξτε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να διαφημίσετε τις υπηρεσίες που έχετε επιλέξει, καθώς αυτές θα μπορέσουν να συμβάλουν στην προαγωγή του καταλύματός σας σε περιόδους που η ζήτηση είναι σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, δοκιμάστε τη δημιουργία δικτύων συνεργασίας με άλλους ιδιοκτήτες ακινήτων, που μπορεί να αφορούν υπηρεσίες, εκδρομές, ξεναγήσεις και αθλητικές δραστηριότητες, καθώς αυτή η κοινή προώθηση θα οδηγήσει σε κοινά ωφέλη και θα διατηρήσει την κίνηση στην αγορά την περίοδο χαμηλότερης επισκεψιμότητας.
Η διαχείριση ακινήτων στο νησί της Κρήτης μπορεί να επηρεαστεί απο την εποχικότητα στον τουρισμό, ωστόσο η δημοτικότητα του νησιού σαν προορισμός ολοένα και αυξάνεται. Με τις κατάλληλες στρατηγικές και πρακτικές, μπορούν να βρεθούν λύσεις στην εκμετάλλευση του δικού σας ακινήτου, ικανές να σας αποφέρουν κερδοφορία όλο το χρόνο.